Visi jaunumi

Izmaiņas likumā par uzturēšanas atļauju izsniegšanu

26 augustā 2014  ·  Ordo Agency
Ordo Agency speciāliste uzturēšanas atļauju noformēšanā Anna Hļebņikova stāsta par izmaiņām likumā par uzturēšanas atļauju izsniegšanu Latvijā.

- Anna, pastāstiet, lūdzu, par to, kādas izmaiņas ir likumā par uzturēšanas atļauju izsniegšanu Latvijā, iegādājoties nekustamo īpašumu. Kādi labojumi tika pieņemti? Kas jāzina ieinteresētām personām?
- Ieinteresētas personas, droši vien jau dzirdēja, ka Latvijas Saeima 8.maijā galīgajā lasījumā apstiprināja grozījumus Imigrācijas likumā (izmaiņas skar uzturēšanas atļauju izsniegšanu) un no 1.septembra minimālā investīciju summa uzturēšanas atļaujas saņemšanas iegādājoties nekustamo īpašumu paaugstināsies no 142 000 līdz 250 000 EUR (līdz 1.septembrim minimāla nekustāma īpašuma vērtība sastāda 71 150 EUR ārpus lielpilsētām un Rīgas rajona un no 142 300 EUR lielpilsētās un Rīgas rajonā). Jāatceras arī par to, ka nekustama īpašuma objektam jābūt vienam (piemēram, uzturēšanas atļaujas saņemšanai vairāk nebūs par pamatu divi objekti pa 125 000 EUR katrs). Izmaiņas skar arī nekustāmā īpašuma statusu, uzturēšanas atļaujas saņemšanai vairāk nevarēs izmantot neapbūvētu zemes gabalu, par obligāto noteikumu tagad arī būs tas, ka nekustams īpašums ir funkcionāli apbūvēts. Pieaugs arī nekustāmā īpašuma kadastra vērtība, no 1. septembra tās minimālai vērtībai jāsasniedz 80 000 EUR (ja vērtība būs mazāka, tad būs vajadzīgs novērtējums, saskaņā ar kuru tirgus vērtībai jābūt ne zemākai par 250 000 EUR. Dotajā brīdī kadastra vērtībai jābūt ne zemākai kā 42 690 EUR.) Jaunums ir arī tas, ka uzturēšanas atļaujas saņemšanai (ar ģimeni vai bez) ir ieviest arī vienreizējs maksājums/valsts nodeva budžetā – 5% no nekustamā īpašuma vērtības.
- Kāpēc labāk noformēt uzturēšanas atļaujas mūsu aģentūrā ORDO Agency?
- Kompānijas ORDO Agency speciālisti nodrošina maksimālu palīdzību uzturēšanas atļaujas saņemšanā. Mūsu klientam nevajadzēs pārdzīvot par to, kādi dokumenti, kur un kādos termiņos vajag iesniegt, kur noformēt un apstiprināt vajadzīgos dokumentus – visus jautājumus, saistītus ar uzturēšanas atļaujas noformēšanu uzņemas mūsu speciālists, ieskaitot arī klienta pavadīšanu uz departamentu. Galvenā ORDO Agency vērtība – mūsu klients, tieši tāpēc, mēs nodrošinām situāciju, kad nekustamā īpašuma iegādes process un tam sekojoša uzturēšanas atļaujas saņemšana mūsu klientam ir maksimāli vienkāršs, ātrs un saprotams notikums viņa dzīvē.

Atpakaļ pie jaunumiem